Logo
8 december, 2017

Glädjen att dom är bättre än mig

Vardagsfrid har varit igång i 5,5 år, har 100 medarbetare och blivit utsett till Gasellbolag två år i rad. Men varför?

  1. Affärsmodell
    Vi håller hårt i vår affärsmodell och blir bra på det vi gör – Återkommande hemstädning i Mästarklass.
  2. Högre syfte – arbetsintegration
    Vardagsfrid vill med systematisk arbetsintegration och krav på svenska underlätta ett av Sveriges största utmaningar de närmaste åren. Att ställa ett levande exempel av att integration går om man vill. Våra kollegor tar sig igenom SFI. Rekordet är fyra månader. Många vill ha en lång karriär inom service, andra ser det som en viktig första referens som byggs tillsammans på några år. Dessa människor vill vi jobba och umgås med.
  3. Ledarkompetens.
    Jag har haft en utpräglad strategi att gör mig själv onödig. För varje år har vi ställt högre krav på ledarskap längre ut i ledet. Personlig utveckling hos städare och övrig personal utifrån vår värderingsgrund: Respekt, Ansvar & Kvalitet. Varje tillväxtsfas har sin egen utmaning där kundernas krav ändras/ökas kontinuerligt. I januari 2018 startar Vardagsfrids ledarskapsakademi.
  4. Värdegrund – Respekt – Ansvar – Kvalitet
    Allt som är oskrivet hos oss styrs av vår värdegrund. Nya värdegrundens framtagande 2017 gjordes med bottom-up principen där workshops med SAMTLIGA medarbetare utfördes i en process att ta fram orden och diskutera dess innebörd.
    Då vi pratar ca 30 språk på bolaget diskuterades olika språks värdering av samma ord.
    Efter sammanställningen fick alla medarbetare demokratiskt (oavsett roll i bolaget) två röster att lägga på de ord som var viktigast för dem. Omröstningen gjordes transparant med varje grupp och summerades till en helhet. Värderingarna inkluderas nu i all personalledning och administration.
  5. Ansvar
    Gör man fel får man veta det med feedback, för att felet ska undvikas i framtiden. Rutiner uppdateras och ändringen kommuniceras till alla på bolaget så ingen annan behöver göra misstaget.
  6. Respekt
    Vi respekterar kundens hem, integritet, önskemål om detaljer osv. Men ännu viktigare – vi letar kunder som respekterar det vi gör, varför vi gör det och vill vara en del av vår resa. Stort tack till er alla.
    Vi satsar nu på att skapa de bästa medarbetarvillkoren i branschen för att öka kundnöjdheten & minska personalomsättningen
  7. Kvalitet
    Det som görs med kvalitet håller många år. Samma sak med tjänster – leverera en bra tjänst så stannar kunden många år. En bra tjänst som man vågar sälja till vänner och grannar gör att det är roligare att bygga affären.

…och tusen andra saker som vi också gör. Vad gör dig framgångsrik på jobbet?

Certifikat

di