Logo

Vanliga frågor

Behöver du hjälp?

Här listar vi de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svaret på din fråga så kontakta oss gärna här.

Betalning

Du kommer löpande att få fakturor från Vardagsfrid med alla uppgifter om betalning, dvs bankgironummer, sista betalningsdag etc. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.

Boka eller avboka tider

Det gör du under formuläret Boka provstädning. Där fyller du i en intresseanmälan och sedan kommer vi kontakta dig för att boka in datum. Du binder inte upp dig på något vidare abonnemang genom att fylla i intresseanmälan eller efter provstädningen.

  • Akut avbokning (t.ex sjukdom) kan göras fram till kl 07:00 på städdagen så sparas timmarna i timbanken.
  • Planerad ombokning är kostnadsfritt och görs senast 2 veckor innan städningen.
  • Du kan även frysa abonnemanget upp till två månader, t.ex vid semester, och behålla din ordinarie städare. Kontakta din kontakt direkt eller oss på 010-516 43 00.

Skicka ett e-mail till info@vardagsfrid.se och gör det så tidigt som möjligt.

Personalpolicy

Ja, alla våra medarbetare är anställda hos Vardagsfrid AB. Vi arbetar inte med inhyrd personal.

Ja, vi har försäkring för våra medarbetare under tiden de arbetar.

Innan vi anställer nya medarbetare gör vi utdrag från Polisens belastningsregister. Vi har också andra rutiner vid anställning för att upplägget till dig som kund ska bli tryggt, t ex att ta referenser och låta medarbetarna skriva under sekretessavtal.

Säkerhet

Vardagsfrid har en ansvarsförsäkring, vilket innebär att om Vardagsfrid eller dess personal av oaktsamhet (vårdslöshet) förorsakar sak- eller personskada ersätter Vardagsfrid sådan skada (direkt skada eller direkt förlust).

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF´s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Tala om för oss om du har saker du är extra rädd om, t ex tavlor, en lampa som inte tål rengöringsmedel etc.

Vi har en ansvarsförsäkring som gäller hela personalen. Vardagsfrid betalar alla skatter och försäkringar för sina anställda.

Så här fungerar det

Intresseanmälan
Bokning av tid
Städning varje vecka

Certifikat

di